Tuesday, January 21, 2014



MODERNE VINTAGEBRYLLUP


Et ekte sommerbryllup, i de nydeligste omgivelser. Hege og Stig giftet seg i Oddernes kirke i Kristiansand i fjor på en magisk sommerdag. Og med naturens vakre fargespill som backdrop, må vi bare si at vi sukket henført bilde for bilde. Karina Jensen Photography har igjen gjort en fantastisk jobb, med å bevare minnene til brudeparet.



BRUDEN FORTELLER:

- Beste minne: Det beste minnet er da Pappa hadde fulgt meg opp kirkegulvet, så tok han Stig i hånda og overgav meg til han. Et annet fint minne er da kvelden er over og vi står på balkongen på hotellet og nyter siste glass Champagne og ser utover havet. Da hører vi vennene våre nakenbade på stranden, og da viste vi at kvelden var komplett.

- Tips til andre par: Vi ønsket et bryllup som ikke var stivt, men løst og ledig. Derfor ville vi feire bryllupet i et mindre høytidelig lokale, og låvebryllup passet oss perfekt. Stemningen i er låvebryllup var akkurat hva vi var ute etter. Noe vi synes er viktig å tenke på når man planlegger et bryllup, er at dette er den ene dagen hvor brudeparet kan være litt egoistiske. Dette er deres dag, og den skal være slik som dere ønsker og man skal ikke tenke på hva andre synes. Ikke føl at du er nøtt å bruke penger på ting som du tror andre forventer skal følge med er bryllup. Bruk pengene på det dere mener er det viktigste. Lag en idebok hvor du limer inn alt du kommer over av ideer til kjole, blomster, lokale, inbydelsene, bordkort, pynt og ideer. Det gjør det lettere å samle tankene og få en oversikt. Denne boken er veldig gøy å ha som et minne senere å se tilbake på.

Grillbuffet gir gjestene muligheten til å reise seg litt underveis, og gjør at stemningen blir løsere og gjestene får pratet med hverandre. Vi brygget vårt eget øl som vi tappet på flasker og lagde egen etikett på. Bruk tomme vinflasker i brun, grønn og blank som vaser til blomstene. Billig og stilig. Tomme vinflasker kan også brukes som vannkarafler.Velg en fargeskala som man kan gå ut ifra. Hvis alt matcher blir det en veldig fin harmoni over bryllupet. Vår fargeskala var hvit, brun, grønn og dempet lilla og gammelrosa. Kontraster er fint, slik som sarte blonder mot rustikke linstoff og hamp. Hage-leker: Mal "Hageleker" på en gammel kasse og fyll den med croquet, boccia o.l. Så har gjestene noe å bedrive tiden med mens de venter på at brudeparet skal ta brudebilder. Vi valgte å ha en drinkemeny: Velg en drink hver som er favorittdrinken deres. Skriv "Drinkmeny:" på en gammel tavle og server drinkene som "Brud" og "Brudgom". I vårt tilfelle var det Tom Collins som var brudens favoritt, og White Russian som var brudgommens favoritt.

- Hvorfor Karina Jensen?: Fikk tips fra min kusine i Risør om at Karina tok bilder. Jeg kikket på nettsiden hennes og falt med en gang for stemningen hun skaper i bildene. Jeg var solgt. Bildene er perfekte og minner for livet.

- Antrekk, Blomster & Detaljer: Ellers var kjolen var veldig viktig for meg, jeg brukte mange timer på å kikke på nettet etter den perfekte. Stilen jeg ønsket var en jordnær vintage kjole med blonder. Jeg ville ikke bruke mye penger på kjolen så jeg kjøpte den for et par tusen på nett fra Kina. Jeg gikk til sydame og fikk den sydd inn så den passet meg. Blondevesten jeg har over kjolen er fra Pronovias, denne heter Ugalde. Bilen var en Dodge Charger fra 1969. Skoene var enkle hvite sko med lav hel fra Bianco. Det var viktigere for meg at de var gode å gå på enn at de var pene. Og jeg ble gående barbeint det meste av dagen og danset barbeint utover de sene nattetimer så skoene ble lite brukt. Blomstene var for meg veldig viktig del av stemningen og pynten. Jeg hadde nøye plukket ut hver blomst, og spesielt Sukkelenter var et høyt ønske i vårt bryllup. Jeg ønsket et jordnært, sart men samtidig rustikk og røft utrykk. Blomster vi brukte var: Hvite Peoner, sukkelenter, eukalyptus, lilla hortensia, hvite grenroser, La Belle Roser, lilla Limonium. Jeg er så heldig å ha en fantastisk blomsterdekoratør til venninne. Isabelle Larsen Aamdal, hun viste akkurat hva jeg ønsket, og jeg ble helt slått i bakken da jeg så brudebuketten min.

- Lokaler: Vi ønsket et løst og ledig bryllup, og stemningen vi ønsket oppnå var perfekt på en låve. Vi leide en låve som var gjort om til selskapslokale. Denne ligger på Nedenes Kongsgård, like utenfor Fevik. Vi overnattet på Fevik Strand Hotell, og fikk nyte dagen derpå på stranden i strålende sol.

LEVERANDFØRER: Bryllupsfotograf: Karina Jensen Photography // Brudekjole: Nettbutikk i Kina - Blondevest fra Pronovias // Brudebukett: Isabelle Larsen Aamdal // Selskapslokaler: Låve på Nedenes Gård // Overnatting: Fevik Strand hotell // Sko: Bianco
...............................................................................................................................................................................

Karina Jensen Photography blir straks å finne i THE NOTEBOOK. Ønsker du å lese mer om THE NOTEBOOK - en guide til de aller kuleste bryllupsleverandørene, klikk her. Vil du bli medlem hos The Norwegian Wedding Blog og/eller The Notebook. Vennligst ta kontakt med oss her - vi hjelper deg gjerne! Har du spørsmål rundt medlemsskap & honorar - Les vår FAQ.

Popular Posts