Thursday, February 6, 2014


BEHIND THE SCENE

MEG - THE BLOGGER FOTOGRAFERT AV MICHAELA KLOUDA

Fra begynnelsen av har jeg vært opptatt av at denne bloggen skulle være et sted for inspirasjon & informasjon; hvor man kan la seg berøre både estetisk, og i hjertet, og kanskje hvis jeg var virkelig heldig, inspirere noen i livet. Som kreativ og liten 'bizznizz sjel' er det også mye som foregår bak i kulissene, og det kommer til å komme noen bloggposter fremover fra meg og andre som skal skrive for oss, med innspill fra og om livet & kjærligheten. Jeg er veldig inspirert av kunnskapsrike og smarte damer & menn rundt på web, som for eksempel Kat Williams hos RockNRoll Bride, Seth Godin og Marie Forloe (perfekt for deg som ønsker input til din egen lille business, og jeg anbefaler x100!), for å nevne noen. Mange av dem sier mye som treffer rett i hjertet. Og treffer det mitt, treffer det sikkert flere.

Med denne bloggen ønsket vi også å fremsnakke de norske aktørene som ikke var så veldig kjent for det norske og skandinaviske publikummet, og ikke minst vise frem de internasjonale vi beundret. Jeg personlig liker å fremsnakke og heie frem de jeg liker, uansett hva andre måtte mene; bare det i seg selv har vært en utfordring, for det er det ikke alle som liker, eller synes særlig om. Vi trykker liker på det andre liker, og vi deler det vi har lest er kult å dele, eller 'lurt' å dele eller like, både via 'word of mouth', eller på sosiale medier. Alle er med å heie så snart noen eller noe er en suksess, men hvem er der på veien underveis?

Det er litt ukult å heie noen frem her i landet; vi skal være så 'laidbacke' og kule. Men det virkelige kule, er jo faktisk å heie frem 'underveis', og til og med være der når det ikke går så bra, og likevel heie; enten det er kjæresten din, venninnens jobb, eller noen vakre bilder fra en fotograf du knapt kjenner. For vi vet at enten du er fotograf, med timer foran skjermen for å gjøre ferdig ditt verk, jobber 24-7 med din nye brudesalong, eller lager håndlaget dekor, så trenger vi alle at noen av og til trykker liker på oss, enten på www, eller in real life. NWB har heldigvis mange som heier oss frem, men vi skulle likevel gjerne hatt flere. For en ting er sikkert; at hvis du er en som kreerer, lever og ånder for det du gjør med lidenskap, glede, tårer & sjel, og arbeidstimer som strekker seg way beyond og ut forbi - ja da er det de som heier på deg, underveis i dine tunge stunder som løfter deg opp og fremover. Vi ønsker å være det for våre bidragsytere, og ikke minst for våre medlemmer i The Notebook. Privat har jeg min egen lille fanclub, som heldigvis lager en stor kopp te til meg, når jeg for n'te he****kens gang ikke får til kodingen på min nye slide på bloggen. Seth Godin sine daglige eposter sa det perfekt:

"One of the things a creator can do as a service to the audience is let them know when it's safe to whoop, holler or applaud. Often, we hesitate to spread the word and recommend something because it doesn't feel safe to do so. It's better to say nothing than it is to feel stupid. Joining in on the standing ovation at the end of a Broadway play isn't some sort of callow sellout. It's actually a tradition that offers solace for the timid or uninitiated. Same as flicking your lighter and shouting for the band to play Free Bird... no one ever felt stupid for cheering for a hit when everyone else was doing it as well."


"Who is waiting at the finish line, and who will be cheering for you at the final banquet, even when you don't win? Especially when you don't win...I'm not talking about the sometime fan who rewards the winner, or the logo-wearing baseball fan who shows up when the team is in contention... I'm wondering about the person that is in it for your effort and your passion and your tears. Almost nothing is more important to the artist who dares to leap."


Du finner de HER og HER.

.................................................................................................................................................................

Ønsker du å få alle våre siste bloggposter med moderne bryllupsinspirasjon og bryllup fra virkeligheten først; husk å signe deg opp på vår epost liste. Du finner link øverst i høyre hjørne på bloggen.

Popular Posts